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Join our team: We’re hiring a web developer

We’re looking to add a backend developer, preferably someone experienced with TYPO3, to our team!

What you’ll be doing

Besides maintaining and extending some of our existing client websites, you’re constantly collaborating with our front-end designers to improve our standards for new websites.

You enjoy programming. You’re excited about today’s web technology. And you’re eager to gain new skills.

You’re able to do both: Code. And speak a language that non-programmers understand.

Not where, but how you’re working is what matters

We’re open to hiring the best person no matter where they are. If you’re in Vienna we have an open desk for you in our office. But as some of us work from other places and cities once in while, you’re welcome to be part of the team no matter where you live.

You’re fluent in English and/or German.

How to apply

Send some links to web projects you’ve built or contributed to, and a short text about why you want to work with us to mail@infound.at.

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If you hire people just because they can do a job, they’ll work for your money. But if you hire people who believe what you believe, they’ll work for you with blood and sweat and tears.

— Simon Sinek
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You can only judge productivity from what’s actually been produced.

— Justin Jackson in How remote work changed my life
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We generally think prioritizing means focusing on the important things, without consciously acknowledging that such focus requires us to NOT, and maybe never, do the less important things.

- Jason Shah - Product Manager, Yammer; Founder, HeatData
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Wo die Zeit jeden Rhythmus verliert, wo sie sich halt- und richtungslos ins Offene und Leere stürzt, verschwindet auch jede rechte oder gute Zeit.

Bitte Augen schließen, Byung-Chul Han
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In gemeinsamer Sache.

Wo sich Menschen einer Sache widmen und ihre Kräfte bündeln, wo starke Meinungen aufeinander treffen und man entschlossen ist, einen gemeinsamen Weg zu gehen, dort entsteht ein Synergie-Effekt, dort ist das Ganze mehr als die Summe seiner Teile.

Wo Konzepte, Prozesse und Strukturen darauf ausgelegt sind, sich zu ergänzen, wo Zusammenarbeit auf kreative und produktive Weise stattfindet, dort entstehen die Voraussetzungen für Innovation. Dort wird mehr von dem Potenzial, das in uns hineingelegt ist, ausgeschöpft.

Die Frage, die in diesem Essays behandelt werden möchte, lautet: „Wie können wir als Organisation fokussiert arbeiten?“

Wenn es schon im kleinen Rahmen – jeder für sich persönlich – so schwierig ist, wie kann es dann funktionieren, sich als gesamte Organisation auf einen Punkt zu fokussieren? Und was können wir tun, um in gemeinsamer Sache dauerhaft erfolgreich zu sein?

Teamarbeit

Ein guter Freund hat mir vor einigen Jahren erklärt, wie man das Wort „TEAM“ richtig buchstabiert, und zwar: „Toll Ein Anderer Macht’s“. — Das ist trauriger Weise kein Scherz, sondern die Realität, wie Teamarbeit in vielen Fällen verstanden wird.

Auf wirklich funktionale und produktive Weise als Team zusammenzuarbeiten, ist jedenfalls keine Selbstverständlichkeit. Es obliegt dem freien Willen jedes Einzelnen, nicht auf sich selbst, sondern auf die gemeinsame Sache zu schauen. — Natürlich fällt das leichter, wenn man im Team die selben Werte teilt, wenn man sich bereits kennt und eine gewisse Vertrauensbasis vorhanden ist.

Diese Vertrauensbasis ist es dann auch, die uns Sicherheit gibt, um auf der sachlichen Ebene auf harte aber konstruktive Weise zu diskutieren. Meine Erfahrungen in verschiedenen Organisationen (Agenturen, Non-Profits, Start-ups) haben mich zu der Überzeugung gebracht, dass die Bereitschaft zu regelmäßigen Auseinandersetzungen, und auch die Fähigkeit, diese auf konstruktive Weise zu führen, zu den wichtigsten Aspekten erfolgreicher Teamarbeit zählen!

Nachdem jeder die eigenen Überzeugungen zum Ausdruck bringen konnte und in diesem Sinne auch gehört wurde, haben gemeinsame Entscheidungen einen viel höheren Wert, als wenn einfach nur von oben herab Ziele festgelegt werden.

Wenn also jeder wieder an seine Arbeit geht und dabei Klarheit herrscht, was wir gemeinsam erreichen wollen, und warum wir diesem Ziel nachjagen, dann wird es auch nicht an Hingabe und Engagement mangeln.

Im Zuge funktionaler Teamarbeit entstehen auf recht natürliche Weise gemeinsame Standards. Entscheidend ist, dass, wann immer diese Standards nicht erfüllt werden, auch darüber gesprochen wird. — Das mag zu unangenehmen Situationen führen, und doch ist das der Weg, um nachhaltig die gemeinsamen Standards zu halten oder zu heben.

Darüber hinaus wächst in einem starken Team die Aufmerksamkeit für die gemeinsamen Ergebnisse. Im Vordergrund stehen die Erfolge und auch die Niederlagen, die man als Team erlebt hat.

Niemand hat das bisher besser zum Ausdruck gebracht als Patrick Lencioni in seinem Buch The Five Dysfunctions of a Team. Sehr zu empfehlen.

„I honestly believe that in this day and age of information ubiquity and nanosecond change, teamwork remains the one sustainable competitive advantage that has been largely untapped. I can say confidently that teamwork is almost always lacking within organizations that fail and often present within those that succeed.
The power of teamwork cannot be denied. When people come together and set aside their individual needs for the good of the whole, they can accomplish what might have looked impossible on paper.“

Nein sagen

Wenn alle damit beschäftigt sind, jedem Anspruch gerecht zu werden, wie kann dann eine Sache in ihrem Kern zur Reife geführt werden? Continued…

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— Why Duck Duck Go doesn’t track its users: Gabriel Weinberg at Gel 2013, via creativegood.com

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Plans aren’t a product. I’m only effective when I’m working directly on a product.

— John Gruber in Shawn Blanc's interview
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Design at its essence, is not just about form, and not just about function. Instead, itʼs both, and more. It is ultimately about the user and delivering exactly what they need, not just what they say they want.

— Ben Thompson, Apple and the Innovator's Dilemma
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— Ben Chestnut on Creating an Environment for Creativity and Empowerment

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It’s complex, it’s subtle, it defies explanation but it’s not magic. It’s a process that requires a degree of faith and fortitude. It’s collecting but ignoring data and trusting judgement when data tells you to move in a different direction. It’s a lot of willful rejection of conventional wisdom. It’s asymmetric approaches to competition. It’s art as much as science. And most of all, it’s a lot of mind-numbing polishing while trusting that only by doing great work is survival even possible.

— Horace Dediu in Why doesn’t anybody copy Apple?
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I think the way to „solve“ the problem of procrastination is to let delight pull you instead of making a to-do list push you. Work on an ambitious project you really enjoy, and sail as close to the wind as you can, and you’ll leave the right things undone.

— Paul Graham in his essay Good and Bad Procrastination
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No detail is just a detail. There’s a gulf between functional and enjoyable. Between not particularly noticeable and pleasantly memorable. Details bridge this gap. Details are the little things that create delight. The effect is sometimes unperceived, but it is always there, adding up to a consistent experience. And that’s one of the things that makes Apple every bit Apple.

— One of several converging paragraphs about the new iOS 7 design. What they repeatedly say: Good design is all about user experience.
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Things happen fairly slowly, you know. They do. These waves of technology, you can see them way before they happen, and you just have to choose wisely which ones you’re going to surf. If you choose unwisely, then you can waste a lot of energy, but if you choose wisely it actually unfolds fairly slowly. It takes years…

— Steve Jobs about Apple's focus on long-term currents, not short-term Trends; via Apple and the Innovator's Dillema
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— another awesome fundraising campaign from charity: water, via @dhh

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Gutes Design ist ästhetisch.

Design überzeugt in seiner meisterhaften Ausführung als Zusammenspiel von Liebe zum Detail und Gesamtform in ihrem Kontext. Im Ganzen ausgewogen und voller Anziehungskraft, im Detail durchdacht und voller Hingabe.

Wir umgeben uns – durch bewusste oder unbewusste Auswahl – mit Dingen, die unser Leben ordnen, uns ausstatten oder bereichern. Dabei macht Design etwas mit uns Menschen. Es verwandelt, definiert, inspiriert und berührt uns.

Was uns als Gestalter antreibt, ist eben dieses Zusammenspiel — die Freude am Schönen, der Glaube daran, dass es einen Weg gibt, Form und Funktion in sich schlüssig zusammenzuführen.

Fortsetzung folgt. Alle bisherigen Artikel ansehen.

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— Rachel Botsman talking about the rise of collaborative consumption as a major economic ‘revolution’. Truely inspiring – and challenging for all businesses who try to reach or to create those new markets.

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Gutes Design macht ein Produkt nützlich.

„Was nützt die Schönheit, wenn dahinter nichts Gutes steckt?“
– Wolf Lotter, brand eins (Dez. 2007)

Ausgangspunkt und zugleich Zielsetzung von Produktdesign ist die Auflösung eines zentralen Problems. Wo diese Aufgabe erfüllt wird, entsteht der sogenannte „Kundennutzen“ — Zufriedenheit auf der Seite des Anwenders.

Nützliche Werkzeuge machen unsere Arbeit oder unser Leben – im besten Fall beides – leichter. Nützliche Informationen (bzw. davor noch: Informationsquellen) machen uns eine Sache verständlicher und helfen uns dabei, gute Entscheidungen zu treffen. Einen Service erleben wir vor allem dann als nützlich, wenn mit verhältnismäßig wenig Einsatz (Zeit, Aufmerksamkeit, Geld) viel Ertrag zu holen ist.

Die Kunst guten Designs liegt also darin, nicht zu viel Input zu fordern und doch so viel und so relevanten Output wie möglich zu liefern.

Fortsetzung folgt. Alle bisherigen Artikel ansehen.

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The same design that fuels mass overconsumption has the power to repair the world.

— David Berman (author of 'Do Good Design'), via @vikharrison
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Why we should(n’t) write a blog

The internet is full of them. A quick look at some WordPress statistics shows where this trend is going. Everywhere you go you will stumble upon blogs. Too many for one to read.

Currently I’m subscribed to two blogs, my sister’s and Seth Godin’s. For me that’s already too much to handle, as I can’t even catch up with the latter one because he delivers posts on a daily basis.

So why should you write a blog if there’s such a vast overflow of blogs?

SEO

It improves our ranking in Google! That was the first reason that came to my mind. Mainly because it was drummed into my mind when learning on how to optimize our site for search engines. But even if true, it should not be the motivation behind writing.There are many blogs out there solely for this reason and it’s not hard for a reader to notice this artificial intention.

Bragging

Another no-go is praising your product yourself. The risk here is that you don’t live up to the expectations you created within your readers. If you just released a super exciting new update, let your users decide whether it is awesome or not. Of course you can talk about the development and about your insights, but do not take your mouth full. I personally experience updates so much better when the company did not brag about it.

Structure your ideas

My first draft of this article was very unclear, purely a rough concept in my head. But after a quick brainstorm I startet writing and suddenly my thoughts just kept getting clearer and clearer.

Don’t keep your ideas in your head, where they’ll likely decay. Write them down and give them the possibility to evolve!

Tell a story

Last but not least, readers enjoy stories they can connect to, so don’t just hit them with facts. I remember a blog that did just that and all I read was “BLA BLA BLAAB BAABL BLA”. It was boring, too general, coldhearted.

So give your readers personal thoughts about the topic or simply tell them a related story you experienced.

Of course, if the blog is too personal, it’ll go the other way. Finding the balance is the clue.


Being my first blogpost ever, I found it essential to define why one should write a blog and in conclusion, the last two points give me enough reason to continue doing so. We’ll see where it goes from here.

David Gunnarsson

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